Part of Archipelago, 2022, at Moby Bat-Yam museum of Art, Bat Yam
Curators: Abraham Kritzman, Tal Yahas, Hila Cohen Schneiderman
Curators: Abraham Kritzman, Tal Yahas, Hila Cohen Schneiderman
These works knit together the act of sculpting and storytelling, as well as the material assembly to the formation of a scene within the story. The events, depicted by material and composition, imitate a movement from the everyday life of the public space.
The sculpture is seemingly constructed of the movement itself, as it dictates its structural logic and its embodied possibility for mobility and modulation: to break down into individual elements and reattach while depicting a new scene. In this way, a walk in the street becomes an act of paving and placing concrete pavers on pairs of shoes, and the collision of the motorcycle appears through metal hammering on a lying motorcycle. The flee from the pickpocket is generated by the unraveling of the pants, and the wait in the government office translates into a systematic action that builds a structure.
The sculpture is seemingly constructed of the movement itself, as it dictates its structural logic and its embodied possibility for mobility and modulation: to break down into individual elements and reattach while depicting a new scene. In this way, a walk in the street becomes an act of paving and placing concrete pavers on pairs of shoes, and the collision of the motorcycle appears through metal hammering on a lying motorcycle. The flee from the pickpocket is generated by the unraveling of the pants, and the wait in the government office translates into a systematic action that builds a structure.
מתוך ארכיפלג, 2022, תערוכה קבוצתית במוזיאון בת ים לאמנות.
אוצרים: אבי קריצמן, טל יחס והילה כהן שניידרמן.
אוצרים: אבי קריצמן, טל יחס והילה כהן שניידרמן.
העבודות קושרות את פעולת הפסל לזו של מספר הסיפורים, ואת תהליך ההרכבה של הפסל לתהליך היווצרותו של רגע בתוך הסיפור. ההתרחשויות המתוארות באות לידי ביטוי בתנועה שלקוחה מחיי היומיום במרחב הציבורי.
הפסל נבנה לכאורה מתוך התנועה עצמה, כשהיא מכתיבה את ההיגיון המבני שלו, ואת המודולריות המאפשרת לו להתפרק לאלמנטים בודדים, להתנייד ולהתגבש שוב לרגע אחר. כך ההליכה על המדרכה הופכת לפעולת ריצוף והנחה של מרצפות בטון וזוגות נעליים, והתנגשות האופנוע מתקבלת מתוך פעולת ריקוע של לוח פלדה על אופנוע שוכב. המנוסה מהכייס נוצרת מתוך פרימת המכנסיים, והישיבה על ספסל ההמתנה במשרד הממשלתי מתרגמת לפעולה סיסטמטית הבונה קונסטרוקציה.
הפסל נבנה לכאורה מתוך התנועה עצמה, כשהיא מכתיבה את ההיגיון המבני שלו, ואת המודולריות המאפשרת לו להתפרק לאלמנטים בודדים, להתנייד ולהתגבש שוב לרגע אחר. כך ההליכה על המדרכה הופכת לפעולת ריצוף והנחה של מרצפות בטון וזוגות נעליים, והתנגשות האופנוע מתקבלת מתוך פעולת ריקוע של לוח פלדה על אופנוע שוכב. המנוסה מהכייס נוצרת מתוך פרימת המכנסיים, והישיבה על ספסל ההמתנה במשרד הממשלתי מתרגמת לפעולה סיסטמטית הבונה קונסטרוקציה.